» » » Autodesk to Arnold For Cinema 4D V4.0.0.1 (R21 - R25)

Autodesk to Arnold For Cinema 4D V4.0.0.1 (R21 - R25)

В категории: Софт » Графика, Дизайн | Дата: 12 ноября 2021 | Просмотров: 4285

Autodesk  to Arnold For Cinema 4D V4.0.0.1 (R21 - R25)


Arnold for MAXON Cinema 4D (C4DtoA), это обновленная версия плагина для программы трехмерного моделирования и анимиации MAXON Cinema 4D. Данный плагин является продвинутой, современной системой рендеринга в аспекте трехмерного моделирования современного кинопроизводства, при монтаже сцен, создании персонажей и анимации. Arnold, является мощным плагином, который предназначен для создания различных типов освещения и световых эффектов в поле создаваемого образа и анимации.

Он является мостом к системе рендеринга Arnold, из стандартного интерфейса Cinema 4D. Arnold, представляет из себя систему глобального освещения, которая включает в себя современные методы трассировки лучей и физически точного затенения. Arnold предложит пользователям профессионалам, ещё больше скорости и мощности и более высокую эффективность поизводства и качество исходящего, конечного результата.

Arnold for Cinema 4D (C4DtoA), This is an updated version of the plug-in for 3D modeling and animation of MAXON Cinema 4D. This plug-in is an advanced, modern rendering system in the aspect of 3D modeling of modern film production, when editing scenes, creating characters and animating. Arnold, is a powerful plug-in that is designed to create various types of lighting and lighting effects in the field of the created image and animation.

It is the bridge to the Arnold rendering system, from the standard Cinema 4D interface. Arnold, is a system of global lighting, which includes modern methods of ray tracing and physically accurate shading. Arnold will offer users professionals, even more speed and power and higher efficiency of production and the quality of the outgoing, final result.

За последние несколько лет Arnold был использован для создания уникальных визуальных эффектов в главных эффектах художественных фильмов, анимационных художественных фильмов, а также в дорогостоящих коммерческих проектах. Компания Sony Pictures Imageworks использовала систему Arnold ранее, и будет использовать её во всех предстоящих фильмах.

Arnold использует передовые алгоритмы для наиболее эффективного использования аппаратных ресурсов компьютера: память, дисковое пространство, процессорные ядра, а также SIMD-расширения SSE.

Архитектура Arnold была разработана для простой адаптации к существующим конвейерам. Система построена поверх системы подключаемых узлов; пользователи могут расширять и настраивать систему посредством написанием новых узлов шейдеров, камер, фильтров и драйвера вывода, а также процедурной геометрии, собственных типов лучей и геометрических данных. Основная цель архитектуры Arnold заключается в предоставлении полного решения в качестве основного визуализатора при работе над анимацией и визуальными эффектами. Однако Arnold также может использоваться как:
• 'Лучевой' сервер для традиционных построчных визуализаторов
• Инструмент для запекания или процедурной генерации данных освещения (карты освещения для видеоигр)
• Инструмент интерактивного рендеринга и пересчёта освещения

Чем отличается Arnold от других рендеров?

Arnold представляет собой движок рендеринга без допущений на основе методов трассировки лучей и путей. Он не использует алгоритмы кэширования, которые добавляют артефакты, такие как метод фотонных карт (Photon mapping) и окончательная сборка (Final gather).

Arnold for Cinema 4D (C4DtoA) provides a bridge to the Arnold renderer from within the standard Cinema 4D interface. Arnold is a global illumination system incorporating modern ray tracing and physically based shading techniques. Arnold offers greater speed, more power and higher quality. This gives studios using Arnold a distinct competitive advantage - especially in big-budget productions.

Over the past few years, Arnold has been used to create unique visual effects in major VFX feature films, animated features, and high-end commercial projects. Sony Pictures Imageworks was the catalyst for the professional adoption of the product and will use Arnold in all upcoming films.

Arnold uses cutting-edge algorithms that make the most effective use of your computer’s hardware resources: memory, disk space, multiple processor cores, and SIMD/SSE units.

The Arnold architecture was designed to easily adapt to existing pipelines. It is built on top of a pluggable node system; users can extend and customize the system by writing new shaders, cameras, filters and output driver nodes, as well as procedural geometry, custom ray types and user-defined geometric data. The primary goal of the Arnold architecture is to provide a complete solution as a primary renderer for animation and visual effects. However, Arnold can also be used as:
• A ray server for traditional scanline renderers
• A tool for baking/procedural generation of lighting data (lightmaps for videogames)
• An interactive rendering and relighting tool

Why is Arnold different?

Arnold is an unbiased ray/path tracing engine. It doesn't use caching algorithms that introduce artifacts like photon mapping and final gather.

Features

• Seamless integration with C4D: objects (instances, cloners, deformers, generators), MoGraph geometry, hair and splines.
• Support for both native particles and Thinking Particles.
• The fastest interactive rendering (IPR) of all Arnold plugins, allows parameter changes to be rapidly previewed without interrupting your work.
• Arnold Shading Network Editor, a node-based material editor.
• A comprehensive list of shaders and utilities, including vertex maps and per-face materials.
• Volume rendering with OpenVDB.
• Deferred, render time generation of geometry with the Arnold procedural node.
• Native linear workflow.
• Team Render, including single-frame distributed rendering.
• Support for third party plugins like X-Particles and Turbulence FD.

Что нового в это версии / What's new in this version:

ENHANCEMENTS
Replace an object with a procedural after ASS export
Write ASS file metadata
Read procedural bounding box from ASS file metadata
Rename Skip license check to Render with watermarks
FIXES
Use existing Tx texture option does not work in R20 Team Render
Wrong color space in auto tx with specific textures
Alembic Vertex color tag does not render
Extruded text caps crash CINEMA 4D
C4D hangs on OSX when loading a scene with a broken procedural path
Crash in the IPR when rendering displacement with texture offset
Render option in the R19 LOD object doesn't work in Simplify mode
Crash when rendering a volume and closing C4D on OSX

Сделанные изменения

Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Системные требованиям

Windows 10 or later, with the Visual Studio 2019 redistributable.
Linux with at least glibc 2.17 and libstdc++ 4.8.5 (gcc 4.8.5). This is equivalent to RHEL/CentOS 7.
macOS 10.13 to 10.15. Note that macOS 11 Big Sur is not certified.
CPUs need to support the SSE4.1 instruction set.
GPU rendering works on Windows and Linux only and requires an NVIDIA GPU of the Ampere, Turing, Volta, Pascal, or Maxwell architecture.
We recommend using the 460.32.03 or higher drivers on Linux and 461.09 (Quadro), 461.09 (GeForce), or higher on Windows.
Optix™ denoiser requires an NVidia GPU with CUDA™ Compute Capability 5.0 and above.

Windows 10 или новее с распространяемым пакетом Visual Studio 2019.
Linux как минимум с glibc 2.17 и libstdc ++ 4.8.5 (gcc 4.8.5). Это эквивалент RHEL / CentOS 7.
macOS 10.13–10.15. Обратите внимание, что macOS 11 Big Sur не сертифицирован.
ЦП должны поддерживать набор инструкций SSE4.1.
GPU-рендеринг работает только в Windows и Linux и требует графического процессора NVIDIA с архитектурой Ampere, Turing, Volta, Pascal или Maxwell.
Мы рекомендуем использовать драйверы 460.32.03 или выше в Linux и 461.09 (Quadro), 461.09 (GeForce) или выше в Windows.
Для шумоподавителя Optix ™ требуется графический процессор NVidia с CUDA ™ Compute Capability 5.0 и выше.

Cinema 4D:
-R21.026 and above
-R23.008 and above
-S24.111 and above
-R25.010 and above

Autodesk  to Arnold For Cinema 4D V4.0.0.1 (R21 - R25) Autodesk  to Arnold For Cinema 4D V4.0.0.1 (R21 - R25)
Autodesk  to Arnold For Cinema 4D V4.0.0.1 (R21 - R25) Autodesk  to Arnold For Cinema 4D V4.0.0.1 (R21 - R25)


Информация о программе (файле):

Название: Autodesk to Arnold for MAXON Cinema 4D (R21 - R25)
Офф-сайт solidangle.com
Ключ: есть
Размер: 2.08 Gb
Версия: v4.0.0.1
Год выпуска: 2021
Тип файла: RAR архив
Язык интерфейса: Ml / Eng & etc
Платформа : MAXON Cinema 4D (R21 - R25) (Win x64bit)

добавлено 3 % на восстановление

Download|Скачать Autodesk to Arnold v4.0.0.1 for MAXON Cinema 4D (R21)


Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Download|Скачать Autodesk to Arnold v4.0.0.1 for MAXON Cinema 4D (R22)


Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Download|Скачать Autodesk to Arnold v4.0.0.1 for MAXON Cinema 4D (R23)


Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Download|Скачать Autodesk to Arnold v4.0.0.1 for MAXON Cinema 4D (R24)


Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.


Download|Скачать Autodesk to Arnold v4.0.0.1 for MAXON Cinema 4D (R25)


Внимание! У вас нет прав для просмотра скрытого текста.

+61

Изменил: Steeller по причине: Выход новой версии

Другие публикации:



Информация
Посетители, находящиеся в группе Гости, не могут оставлять комментарии к данной публикации.
Теги новостей

Требуется для просмотраFlash Player 9 или выше.

Показать все теги
Поиск по алфавиту

А Б В Г Д Е Ж З И К Л М Н О П Р С Т У Ф Х Ц Ч Ш Щ Э Ю Я  |  A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z   |   1 2 3 4 5 6 7 8 9 0
Как скачать быстрее
Уважаемые посетители и гости нашего сайта недавно здесь я вам представлял один удобный сервис по выпрямлению ссылок на самые распостраненные ФО. Так вот сейчас хочу вас познакомить с еще одним удобным сервисом, который так же имеет довольно лояльные..
Читать далее